צפוף פה.... צפוף

אלפי יח"ד חדשות בעיר הכי צפופה - 

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בת"א הפקידה תוכנית מתאר חדשה לעיר בני ברק. כ – 8,000 יח"ד יוקמו ברחבי העיר ועוד כ – 2,000 יח"ד בשכונה חדשה שתבנה בצפון העיר. בנוסף שטחי מסחר ותעסוקה רבים שיפותחו במתחם BBC בעיר.

העיר בני-ברק היא העיר הצפופה ביותר בישראל. שטחה של העיר עמוד כיום על כ – 7,800 דונם ויש בה כ – 185 אלף תושבים. לצורך השוואה, שטחה של העיר רמת-גן הסמוכה לה כמעט כפול בגודל אך מתגוררים בה כ – 150 אלף תושבים. עכשיו לאחר אישורה הסופי של התוכנית הצפיפות עוד תגדל בצורה משמעותית.

 

התוכנית שהוגשה מבקשת לקבוע את מגמת הפיתוח של העיר בני ברק ב – 25 השנים הבאות. והיא כוללת בניה של כ – 8,000 יח"ד חדשות שיוקמו במרקם הבנוי הקיים היום בבני ברק, ועוד כ – 2,000 יח"ד חדשות שיוקמו בשכונה חדשה, שתבנה בין דרך אם המושבות לפארק הירקון.

 

 שכונה חדשה בין דרך אם המושבות לפארק הירקון.   הדמיה: אינג' אורי הורוביץ ואדריכל אלי פירשט.

בשכונה החדשה יוקמו מבני ציבור, חינוך, תרבות ודת המותאמים לאוכלוסייה החרדית העתידה לאכלס את השכונה. והדירות בה ייבנו בשטח ממוצע של כ – 100 מ"ר לדירה, בבניינים בני 6 קומות. מכיוון שמדובר באוכלוסייה חרדית לכל דירה יינתן פתרון לבניית סוכה.

 

גשר לכלי רכב ולקו הרכבת הקלה יבנה בהמשך של רחוב הרלינג וכמו כן יבנו מעברים להולכי רגל שיקשרו את השכונה החדשה עם העיר הוותיקה.  

 

בנוסף ליחידות דיור חדשות, מתוכננים להיבנות שטחי מסחר ותעסוקה רבים ברובע העסקים BBC המתפתח מאוד.

 

מתכננת מחוז ת"א, נעמי אנג'ל, אמרה: במקביל להגדלת היצע הדירות בעיר, התוכנית כוללת גם ייעול של מערכת התחבורה הציבורית - עירונית, ותוציא ממרכז העיר מאות אוטובוסים שעוברים בה כל יום ומקשים על התנועה בתוך העיר.